Despre MEME-uri si CREDINTE (Guerilla Marketing)

Chiar si cuvantul Dumnezeu este un meme, deoarece reduce o idee mareata la un singur cuvant, cuvant care reprezinta intreaga conceptie despre credinta intr-o fiinta suprema.

CREDINTELE = sentimente de certitudine in legatura cu semnificatia unui lucru.

MEME-urile = sursele de informatie care au creat acest sentiment de certitudine.

Credintele: Meme-urile:
sunt efecte sunt cauze
sunt atitudini care apar din idei sunt reprezentari simplificate ale ideilor
sunt sentimente sau inclinatii sunt imagini fundamentale cu un subtext implicit
cer o evaluare constienta sunt transmise intr-o clipa
atitudini dezvoltate in legatura cu viata pachete comprimate de informatie si transmisibile

Pentru ca aceste meme-uri sa devina “contagioase” =>3 factori:

1. Simplitatea extrema – care sa transmita mesajul central.

2. Impactul emotionalsa ii faci pe oameni sa se simta in interiorul mesajului.
EX: o reclama in care o femeie primeste un dar de la prietenul ei si ochii i se umplu de lacrimi. Apoi auzi replica: “Un diamant este pentru totdeauna”; si inima iti vibreaza de emotie.

3. Masa critica – sa expui suficient de multi oameni la acel meme pentru a-l raspandi.
Intervine intrebarea: De cati oameni ai nevoie pentru a constitui o masa critica?
Raspuns: In loc sa cauti un numar, mai bine cauta o tendinta. Daca numarul de oameni care utilizeaza produsul sau serviciul tau continua sa creasca s-ar putea sa te indrepti spre masa critica.

Concepte din Guerilla Marketing:




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *